Θέλετε
να τρώτε φρέσκα λαχανικά, λίγες μόνον ώρες μετά τη συγκομιδή τους; Τώρα
πια δεν χρειάζεται να έχετε παππού σε χωριό, που θα στέλνει «πεσκέσια»
με αγνά προϊόντα. Χάρη σε μια έξυπνη επιχειρηματική ιδέα, ο κάτοικος της
πόλης μπορεί να «υιοθετήσει» ένα αγρόκτημα και να λαμβάνει από αυτό,
κάθε εβδομάδα στην πόρτα του, φρέσκα αγροτικά προϊόντα.
Ο λόγος
για το www.ginea grotis.gr, μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που φέρνει σε
επαφή τον καταναλωτή με τον παραγωγό καταργώντας τον μεσάζοντα.
Ιθύνοντες νόες είναι δύο φίλοι γεννημένοι στην Εύβοια, ο Μιχάλης Καντσάς
και ο Δημήτρης Κουτσολιούτσος, που ζούσαν για χρόνια στην Αθήνα.
«Οι
Αθηναίοι φίλοι μου έδιναν πάντοτε παραγγελιές, για να φάνε κάτι
«εγγυημένο» από το μποστάνι μας» θυμάται ο Μιχάλης, που πριν από ένα
χρόνο περίπου επέστρεψε μόνιμα στη γενέτειρά του και άρχισε να
επεξεργάζεται την υλοποίηση της εν λόγω ιδέας.
Tέσσερεις αγρότες με
κτήματα κοντά στο χωριό Πάλιουρας Εύβοιας έχουν «στρατευθεί» να
καλλιεργούν οπωροκηπευτικά μόνο για τους πελάτες του gineagrotis.gr. «Τα
εν λόγω χωράφια ποτίζονται από νερό άρδευσης του Δήμου Πάλιουρα και όχι
από γεωτρήσεις» διευκρινίζει ο Δημήτρης, «οι αγρότες έχουν σταματήσει
τη χρήση φυτοφαρμάκων, βρίσκονται στη φάση της ολοκληρωμένης διαχείρισης
και σε δύο περίπου χρόνια θα έχουν περάσει στη βιολογική». Τη
διαδικασία μετάβασης, τους ποιοτικούς ελέγχους, όπως και τη μετέπειτα
πιστοποίηση έχει αναλάβει ο πιστοποιητικός οργανισμός Q-Ways.
Παράλληλα,
από τη Μεγάλη Τετάρτη που ξεκίνησε η λειτουργία του site πολλοί
παραγωγοί από την Κρήτη, την Πελοπόννησο και τη Βόρεια Ελλάδα έχουν
εκδηλώσει ενδιαφέρον για συνεργασία. Στο άμεσο μέλλον η ηλεκτρονική
πλατφόρμα θα παρέχει με την ίδια λογική στους χρήστες λάδι, αυγά και
κρέας.
Το κέρδος για τους αγρότες είναι σημαντικό, καθώς
απαλλάσσονται από το κόστος της μεταφοράς, της μεταπώλησης σε λαϊκές
αγορές της χώρας και βέβαια από το άγχος για το αν το προϊόν τους θα
επιλεγεί από τους μεσάζοντες και έναντι ποιας τιμής. «Από εμάς
πληρώνονται εκ των προτέρων για μια καλλιεργητική χρονιά, βάσει της
καλλιέργειας και όχι του προϊόντος», υπογραμμίζει ο Μιχάλης. Οι δύο νέοι
επιχειρηματίες θέλουν να καταργήσουν την έννοια του «κιλού» και να
εγκαινιάσουν μια νέα νοοτροπία στο εμπόριο.
Μεγάλοι κερδισμένοι,
φυσικά, είναι οι καταναλωτές που προμηθεύονται φρέσκα λαχανικά με
μειωμένη κατά 60% τιμή. Ο κάθε πελάτης «νοικιάζει» κάποια τετραγωνικά
μέτρα από ένα αγρόκτημα και επιλέγει τα προϊόντα που θέλει να
καλλιεργούνται. Οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να επισκέπτεται και να
παρακολουθεί επί τόπου τη διαδικασία.
Hδη έχουν εγγραφεί 350 άτομα
στο site, εκ των οποίων κάποιοι προχωρούν σε «ενοικίαση» αγροτεμαχίων.
«Υπολογίζουμε ότι το εβδομαδιαίο κόστος θα κυμαίνεται από 14 έως 20,90
ευρώ, ανάλογα με τον δεσμευμένο χώρο. Προτείνονται τρία πακέτα: των 50
τ.μ. (2 ατόμων), των 70 τ.μ. (3 - 4 ατόμων) και των 100 τ.μ. (5 και
παραπάνω άτομα)» λέει στην «Κ» ο Δημήτρης.
http://portal.kathimerini.gr